El gesioeu de Sant Ambroeus andemm(Pier Gildo Bianchi)                                                    

                                                            

 

Testo originale Traduzione letterale 

 

El gesioeu de Sant Ambroeus andemm

 

Arent a l'arch de marmo del Sempion,

in sul confin del Borgh di Scigolatt

supergiò, senza incòrges te vee a sbatt

in d'ona gesa senza pretenzion,

sconduda in mezz ai cà de via Peschiera,

sarada-sù, denanz, da ona ringhera.

 

L'è Sant Ambroeus ad Nemus (che voeur dì

"in del bosch") ma che i noster Ambrosian,

come l'è consuetudin a Milan

coi paroll minga facil de capì

e la pretesa d'on intend medemm,

le desformen in "Sant Ambroeus andemm";

 

oppur "Sant Ambrosin", che i forestee

abbiem minga a sconfond con la maggior

basilica del Sant, nost prottetor,

coi campaninn, el porticaa e 'I pasquee

e che, sul gust del Domm e del Castell,

de la città l'è simbol e modell.

 

Sto gesioeu, col romitagg anness

(el primm di romitagg fondaa a Milan)

eren ai temp de Ambroeus assee lontan

de la città, per dagh al Sant istess

la manera de scòndes a pregà, 

a legg, a scriv in pas e a medità.

 

Dopo tanti evenienz, sta cà de pover

anmò de monaster, ma semper quella,

l'è passada in di man de Don Guanella

che per i malaa vecc n 'ha faa on ricover:

incoeu gh'è sto gesioeu ben mantegnuu

anca se pocch o minga cognossuu!

 

La chiesetta di Sant'Ambrogio ad Nemus

 

Vicino all'arco di marmo del Sempione,

sul confine del Borgo dei Scigolatt

suppergiù, senza accorgerti vai a sbattere

in una chiesa senza pretese,

nascosta in mezzo alle case di via Peschiera,

chiusa, davanti, da una ringhiera.

 

È Sant Ambrogio ad Nemus ( che significa

"nel bosco") ma che i nostri Ambrosiani,

com'è consuetudine a Milano

con parole non facili a capirsi

e la pretesa di capirle al tempo stesso,

lo tramutano in "Sant Ambrogio andiamo";

 

oppure "Sant Ambrogino", che i forestieri

non abbiano a confonderla con la maggior

basilica del Santo, nostro protettore,

col campanile, il porticato e la piazza

e che, come il Duomo ed il Castello,

è simbolo e modello della città .

 

Questa chiesetta, con annesso romitorio

(il primo dei romitori fondati a Milano

che ai tempi di Ambrogio erano assai lontani

dalla città), per dare al Santo stesso

il modo si appartarsi a pregare,

a leggere, a scrivere in pace e a meditare.

 

Dopo tanti eventi, questa casa dei poveri

ancora con l'apparenza di monastero, ma sempre quella,

è stata affidata a don Guanella

che ne ha fatto un ricovero per gli ammalati vecchi:

oggi c'è questa chiesetta ben mantenuta

anche se poco o affatto conosciuta!

Commento

 

Invia i tò penser, i tò emozion (anca in italian o ne la lengua che te par)